E-biļešu pārdošana šeit ir pārtraukta. Nopirktās izmanto! Jaunas pērc lietotnē Vivi Latvija vai www.vivi.lv

Jūs atrodaties šeit:

Dīzeļvilcienu modernizācijas projekts

Par 19 dīzeļvilciena vagonu modernizāciju AS „Pasažieru vilciens” (turpmāk – PV)  31.01.2014. parakstīja līgumu ar uzņēmumu apvienību, kurā ietilpst AS „VRC Zasulauks”, AS „Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” un AS „Rīgas vagonbūves rūpnīca”.

2013.gada 22.augustā PV izsludināja atklātu konkursu „Par DR1A sērijas dīzeļvilcienu vagonu modernizāciju”. Konkursa uzvarētājs - uzņēmumu apvienība AS „VRC Zasulauks”, AS „Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” un AS „Rīgas vagonbūves rūpnīca”. Kopumā tiks modernizēti 5 trīs vagonu sastāvi un 1 četru vagonu sastāvs, bet dīzeļvilcienu sastāviem ar 3 vagoniem tiks ierīkots paaugstināta komforta salons ar 16 vietām. Modernizāciju plānots pabeigt 2016.gada vidū, kad tiks saņemti pēdējie modernizētie dīzeļvilcienu sastāvi.
 

„Esmu gandarīts, ka beidzot mūsu pasažieri varēs baudīt ērtības, kas atbilst Eiropas standartiem,” atzīst AS ”Pasažieru Vilciens” valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis.”Uzskatu, ka mūsu pienākums kā sabiedriskā pakalpojuma sniedzējam ir nodrošināt ne vien precīzu un drošu vilcienu kursēšanu, bet arī mūsdienīgu servisu. Pasažieri to novērtē, un, kā apliecina arī PV pagājušā gada rezultāti, pēc papildu servisu ieviešanas pasažieru skaits pieaug. Apsveicams arī fakts, ka vairāki Latvijas uzņēmumi spēj apvienoties, lai kopējiem spēkiem veiktu sarežģītāku pasūtījumu realizāciju, tādējādi arī nodrošinot pašmāju speciālistiem darbavietas.”


Modernizētie vagoni gan uzlabos novecojušo sastāvu tehnisko stāvokli, gan nodrošinās papildu ērtības pasažieriem. Līdz ar to tiks izpildītas arī Eiropas Savienības vides aizsardzības prasības un ievērota regula attiecībā uz pārvadājumu nodrošināšanu pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās spējām. Plānots, ka pēc modernizēšanas varēs pagarināt esošo dīzeļvilcienu ekspluatācijas termiņu par vēl 20 gadiem. Modernizācijas rezultātā tiks samazināts energoresursu patēriņš un uzturēšanas izmaksas. Šī ir otrā ritošā sastāva modernizācija PV vēsturē, pirmā tika veikta elektrovilcieniem 2006.gadā.

Uzņēmuma rīcībā esošais vidējais ritošā sastāva vecums pārsniedz 25 gadus un, lai tie atbilstu mūsdienu prasībām, ir jāveic būtiski uzlabojumi. Realizējot visus konkursa nolikumā definētos nosacījumus, tiks būtiski uzlabots pasažieru komforta un drošības līmenis, ievērotas ES prasības, kā arī samazināti ekspluatācijas izdevumi.

Būtiskākie uzlabojumi pasažieru ērtībām un drošībai:

  • jaunas iekāpšanas sistēmas - vilcieni būs aprīkoti ar iekāpšanas sistēmām, kas nodrošinās ērtu iekāpšanu cilvēkiem ar kustības traucējumiem, vecāka gada gājuma cilvēkiem vai jaunajām māmiņām ar bērnu ratiņiem;
  • klimata kontrole - vilcienam tiks uzstādīta klimata kontrole, kas nodrošinās vienmērīgu temperatūru vagona salonā gan ziemā nodrošinot siltumu, gan vasarā radot patīkamu vēsumu;
  • jaunas sanitārās telpas - modernizētajos dīzeļvilcienu sastāvos būs jauna tipa sanitārās telpas, kurās būs mūsdienām atbilstoša tualete, kas būs piemērota arī cilvēkiem ar kustību traucējumiem, tāpat šīs telpas būs aprīkotas ar zīdaiņu pārtinamajiem galdiņiem, kas sniegs papildus ērtības jaunajiem vecākiem;
  • īpaši aprīkotas vietas papildu bagāžai vai ekipējumam - būs speciāli aprīkotas vietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kā arī vieta, kur novietot bērnu ratiņus un velosipēdus;
  • jaunas ērtākas sēdvietas;
  • mūsdienīga informācijas sistēma vagonu salonos;
  • paaugstināta komforta vagona salons ar papildu ērtībām;
  • video novērošanas aprīkojums pasažieru drošības kontrolei;
  • Wifi - bezvadu internets visos modernizētajos vagonos.

Projektu par Dīzeļvilcienu ritošā sastāva modernizāciju līdzfinansē ES Kohēzijas fonds programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” ietvaros, aktivitāte „Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība”.

Lūdzu, uzgaidiet